Tenerife friss hírek

Blue Flag díj tenerifei strandoknak

News image

2012.07.06. Idén 45 "Kék zászló"-t osztottak ki a Kanári-szigeteken 2012-ben 45 db kanári-szigeteki strand kapta meg az igen rangos "Kék zászló" ...

Fast and Furious 6. - Tenerifén forgatjá

News image

2012.07.04. Fast and Furious 6. - Tenerifén forgatják Készül a nagy sikerű akciófilm - Halálos Iramban - hatodik része. Ezt az ...

Fontos: Ryanair weboldal karbantartás

News image

2012.05.16. Fontos: Ryanair weboldal karbantartás Figyelem! A május 18-20-diaki hétvégén a Ryanair légitársaság karbantartást végez a weboldalán! Ez fontos információ mindazoknak, ...

Siam Park új csúszda

News image

2012.05.10  Siam Park - új, fantasztikus attrakciók! A tenerifei Siam Park újdonságokkal várja 2012-ben a látogatóit! Az idei évet egy meglepetés VIP ...

Tenerife afrikai utcai árusok

News image

2012.04.22. Tenerife utcai, afrikai árusok Ha valaki nyaralt már Tenerifén, tapasztalhatta, hogy egész nagy számú fekete bőrű közösség él a szigeten. A ...

-
+
5

Rakonczay Gábor Atlanti-óceán átkenuzás összefoglaló

2012.04.16.
Rakonczay Gábor Atlanti-óceán átkenuzás összefoglaló

2012 Április 11-én Rakonczay Gábor és Viktória támogatói élménybeszámolót tartott Budapesten, ahol mi is részt vettünk. Sok érdekes és izgalmas dolgot hallhattunk, amit most meg is osztunk olvasóinkkal.

Rakonczay Gábor és Rakonczay Viktória

Trükkös portugáliai indulás:

A portugáliai partoktól való eltávolodás is kihívás volt egy régebben történt eset miatt. Történt egyszer, hogy a Vitézhez hasonló, kisebb, motor nélküli hajó 34 km-re a parttól bajba került. Komoly mentést kellett szervezni, az eset nagy, negatív hírverést kapott. Azóta a lagosi kikötőből hivatalosan nem engednek a nyílt víz felé útra kelni ilyen pici, emberi erő által hajtott hajókat. Rakonczay Gábornak tehát úgy kellett tennie, mintha csak egy könnyed evezésre indulna a környéken. A kikötőben azt mondta, hogy csak a legközelebbi spanyol kikötőig evez, szigorúan a partok mellett.


Ijesztő vízbe esés Las Palmas után:

Gran Canariát elhagyva elég erős időjárás várt Vitézre és kapitányára. A nagy hullámzásban Gábor bele is esett a vízbe. Biztonsága érdekében mentő mellényt viselt, ami kötéllel rögzítve volt Vitézhez. Így elméletileg nem történhetett baj, hisz csak vissza kell mászni a kenura. A mentőmellény fel is fújódott az esés következtében. Gábor mászott is volna vissza hajójára, de hiába nézett körbe, az sehol sem volt. Hirtelen megrémült, hogy elsodródott Vitéztől, de pár másodperc múlva kiderült, csak a mentőmellény széles pereme tréfálta meg, pont eltakarta a látómezejéből a kenut. Rakonzcay Gábor megkönnyebbülve folytathatta útját.


Rakonczay Gábor nem jelentkezik:

A kanári-szigeteki indulás után 16 napon keresztül volt kapcsolat Gáborral. Viktóriával minden délelőtt 4-5 percet beszéltek. Aztán egyik kedd reggel nem jött a hívás az óceánról. Viktória nem aggódott, hisz nem volt rá oka. Máskor is volt, hogy késett Gábor telefonja, illetve a kenus és a kenu is bizonyította már felkészültségét.

Mindeközben Rakonczy Gábor Vitéz kabinjában sodródott az Atlanti-óceánon, várta, hogy csillapodjon az időjárás. Viharos időben ez teljesen normális viselkedés, hogy a tengerész a kabinban várja ki a jobb időt. Egyszercsak nem várt esemény történt. Vitézt telibe találta egy törő hullám, ami pont fejre állította a kis hajót. A kabinban lévő 250 kg súlyú felszerelés Gáborral együtt a hajó tetejébe esett. Víz kezdett el beszivárogni a kabinba a tetőn található szellőző nyíláson keresztül. Gábor tudta, hogy ha nem cselekszik, komoly bajba kerülhet. A tőkesúly feladata lett volna, hogy visszaállítsa a kenut a normális pozíciójába, azonban a 250 kg felszerelés, és a beszivárgó víz túlságosan stabilizálta vitézt, a  30 kg tőkesúly már nem tudott segíteni.

Vitézt Fa Nándor úgy tervezte, hogy a kenu elejébe és hátuljába is úgynevezett légszekrényt épített, ami gyakorlatilag elsüllyeszthetetlenné tette azt. Jelen esetben azonban az első légszekrényben nem levegő, hanem élelmiszer volt. Gábornak azonnal tennie kellett valamit, különben elsüllyed. Egy pillanatra halálfélelem lett úrrá rajta, de választania kellett, kétségbe esik vagy küzd!

Rakonczay Gábort kemény fából faragták, nem azért indult el, hogy most feladja. Kénytelen volt kimászni a kabinból, hogy saját erejével próbálja visszafordítani a fejre állt kenuját. Ahhoz, hogy kimásszon, ki kellett nyitnia a kabinajtót, ahol ezáltal több száz liter víz zúdult a kabinba. Felmászott a kenu égnek meredő aljára, gondolta kilendíti a tőkesúlyt, így van esélye visszafordítani Vitézt. Vitéz azonban meg sem mozdult!

Gábornak nem volt ideje pánikolni, tudta, hogy az élete a tét. Eszébe jutott, hogy ha kötelet köt a tőkesúlyra, és messzebbről rántja meg azt, akkor nagyobb erőt tud kifejteni. Pár sikertelen próbálkozás után sikerült egy meredek hullámot elkapnia, és a legjobb pillanatban megrántania Vitézt. Vitéz visszafordult, Gábor megmenekült!

A borulás következtében rengeteg felszerelése elúszott, köztük a mentő mellénye is. GPS, telefon, lámpa, zenelejátszó mind beázott, használhatatlanná vált. Az élelmiszerek 40%-a tönkre ment. A borulás után másfél napig Rakonczay Gábor folyamatosan ült a kenun vizes ruhájában, és irányította azt, miközben állandóan ostromolták a viharos hullámok. Még háromszor esett vízbe ezután. A harmadik vízbeesése után vette észre a kapitány, hogy a hajót és őt összekötő kötelet már csak egy vékony szál tartja...

A boruláskor hordott vizes ruhát Rakonczay Gábor még két hétig viselte!

Az eset után 10 nappal találkozott először hajóval, jelzett neki, de nem vették észre, így továbbra sem tudott életjelet adni magáról.


Nincs mese, ki kell kötni mielőbb!:

Rakonczay Gábornak nyomós érvei voltak, hogy mielőbb partot érjen. Egyrészt élelmiszer készletének jó része tönkrement. Másrészt szerette volna megnyugtatni az érte izgulókat, hogy jól van, nem esett baja. Nem sokkal indulása után másik két - kevésbé rutinos - evezős is elstartól a Kanári-szigetekről. Gábor tudta, hogy ha valamelyikük előbb érne be, akkor az itthoniak elveszítenék a reményt, hogy még él.


Az első lépések a szárazföldön:

Egy ilyen hosszú óceáni kaland után az ember térérzékelése megzavarodik. Műszerek nélkül azt is kihívás megállapítani, hogy 10 méterre vagy 40 méterre van-e a part. Gábor az utolsó 50 órában mindössze 2 órát aludt, hogy nappal érje el Antigua szigetét, ezzel is segítve kikötését. Mikor végre rögzítette Vitézt a kikötőben, és kilépett a mólóra, lábai összecsuklottak, annyira elszokott az ilyen jellegű mozgástól. Egy, a kikötőben horgonyzó holland házaspár sietett a segítségére, ők támogatták Rakonczay Gábort. 3-4 napra volt szükség, hogy a kenus újra otthon érezze magát a szárazföldön. Az óceáni környezet után például egy 40 km/óra sebességgel közlekedő autó is egy robogó járműnek tűnt számára.

Örömmel hallottuk, hogy Rakonczay Gábor embert próbáló kalandjáról hamarosan könyv jeleneik meg, és filmet is készítenek belőle! Nagyon várjuk!
 

 

Nyaraljon egy hétig kedvezményesen Tenerife szigetén! A Kanári Szigetek legszebbikén. Csak 149 euro / 8 nap / éjszaka / család.

Ezt kár lenne kihagyni! Jelentkezzen MOST!

 

 

Jelentkezés

 

Oldal elejére